Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków |
Z dniem 1 lipca 2021 r. powstał nowy obowiązek skierowany do władających budynkami - zobowiązani są do składania w urzędach gmin deklaracji o zastosowanych w administrowanych obiektach źródłach ogrzewania. Deklaracje te są niezbędne do założenia i prowadzenia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) – więcej informacji pod linkiem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq. |
Względem nowych obiektów obowiązek ten należy spełnić w ciągu 14 dni, licząc od dnia, w którym rozpocznie się legalne użytkowanie budynku, a więc po dniu kiedy zgłoszenie o zakończeniu budowy stało się skuteczne lub decyzja o pozwoleniu na użytkowanie ostateczna. |
Na zgłoszenie źródła ciepła, które było kiedykolwiek uruchomione przed 1 lipca br. obywatel ma 12 miesięcy. |
Niewywiązanie się z tej powinności podlega grzywnie w wysokości do 5000 zł. Obowiązek ten powstał na mocy art. 27g wprowadzonego nowelizacją z 28.10.2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 2127). |